album

Recenze: Nové album Aguilery je velmi dobré. Zajímá vás to vůbec?

Důležité

• Hodnocení stereogum.com: 3/5

Aguilera je v hudebním průmyslu už veterán. Je to 6 let co naposledy vydala album a 12 let poté, co zažila svůj největší úspěch. Od té doby má zpěvačka potíže najít dobrý materiál. „Liberation„, album které dnes vychází pokračuje v klesajícím trendu. Alespoň Bionic měl „Not Myself Tonight“ na 23 příčce a Lotus měl „Your Body“ na 34 pozici. Oproti tomu byly z alba „Liberation“ před vydáním uvolněny 4 skladby a ani jedna se nedostala do HOT 100, i přesto že se na písních podíleli úspěšní hudebníci – jako je Kenye West, Demi Lovano, Ty Dolla $ign a Jon Bellion.

Nejpozoruhodnější skladba na osmém albu Christiny Aguilery se jmenuje „Fall in Line„. Píseň je lehce v pohřebním tempu a ze songu lze cítit podobnost s „Feeling Good„, Aguilera a Lovato zpívají jakoby chtěly varovat: „Všechna mládež světa„, pokračují dále: „nebude vás chránit před stárnutím.“ Důvěrná představa o stárnutí je zvláštní věc, kterou slyšíme od někoho komu je teprve 25 (pozn. Demi Lovato).

Píseň předchází intro „Dreamers„, tady se představují mladé dívky, které citují jejich plány stát se scénáristou, novinářem, lékařem, prezidentem, lvicí a třeba superhrdinou. „Jsem šéfem vlastního světa,“ říká jeden hlas. „Chci být slyšet. Budeme slyšet.“ Tento optimismus, spojený se vzrušujícím poznatkem o tom, jak tento svět žvýká tolik žen, zesiluje již v hmatatelné texty jako: „Všechno mládí na tomhle světě vás nezachrání před stárnutím / A všechna pravda v dívce je příliš vzácná na to aby ji byla ukradena.“

Intro začíná až filmově, skoro bez hlasů a jen v pozadí slyšíme dětský smích. Maria je potom návrat ke zvuku z „Late Registration“ (album Kenye Westa), která odhaluje vlastní Jacksonovu „Mariu“. Píseň je mnohem přesvědčivější než předchozí intro: „Jak mám čelit tomuto osamělému životu, který jsem vytvořila?“

Daleko více elektrizující, zvukově řečeno, je „Sick Of Sittin„. Píseň je vynikající volbou. Kaskáda zkreslených kytarových riffů a hromových bubnů celou skladbu vyplní. Píseň funguje podobně jako „Don’t Hurt Yourself“ od Beyonce.

Nejúspěšnější tracky jsou ty, které se vrací zpět do 90.let popu a R&B. Co se výborně podařilo, tak jsou pomalé písně a balady. Album oživuje „Accelerate„, což je jeden z mnoha stylových přepnutí, které znovu potvrzují schopnost zpěvačky na popové úrovni.

Nové album je podobné poslednímu albu Beyonce „Lemonade„, mají k sobě velmi blízko. Alba spolu sdílejí žánrový skok, množství potenciálních hitů a fenomenální zpěvačky. Rozdíl je v tom, že málokdo věnuje pozornost Aguileře.